StoreEvents bildades för att Mattias såg att det saknades ett företag inom butiksnära tjänster som satte kunden, butiken och gästen i fokus.
Mattias har själv under sin tid inom butik haft hand om 100-tals smakdemonstrationer och alltid undrat
- Varför demopersonalen satt sina egna behov i första rummet istället för sin kund och butiken?
- Lunch bör vara planerad efter butikens kundströmmar?
- Komplett utrustning som demopersonalen ska använda bör väl de medföra till butiken?
- Hur lång tid får det ta innan en smakdemonstration startar?
- Demopersonal bör väl älska sina gäster?
Dessa frågor blev startskottet till StoreEvent Sverige AB. Mattias köpte sitt första demobord och började besöka butiker för sin första kund Polfärskt Stockholm Nord AB. De första nio månaderna besökte han alla sina butiker genom kommunala färdmedel. Att bära bord, resväskor och ryggsäck gav insikter om att hans frågeställningar hade varit rätt från början. Butikerna han besökte uppskattade en smakinspiratör som besökte butiken med fullständig utrustning och som brann för kundmötet.
Dessa insikter är idag det som utgör grunden i StoreEvents utbildning för sina smakinspiratörer. Vi besöker butiker för våra kunder, butiker och gästers skull. Vi ska alltid skapa det mervärde som våra kunder och butiker eftersöker, och bjuda våra gäster på en inspirerande show. Det är dessa insikter som gör att fler företag och butiker väljer StoreEvent som sin leverantör av butiksnära tjänster.
Det är därför vi har valt vår affärsidé
StoreEvent
Din försäljning – Vår passion!